Firma:

Nettbutikken https://artroom.no er levert av Artroom.no AS, organisasjonsnummer 921 095 139. Informasjon og bilder på nettstedet er eid av selskapet eller partner og kan ikke kopieres uten tillatelse


14 dagers åpent kjøp:

Du har 14 dagers åpent kjøp og angrerett fra du bestiller (inngår avtale) og henter ut pakke/ mottar pakke hjem. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du returnere varene eller gi oss skriftlig beskjed om at du vil benytte angreretten innen 14 dager fra du hentet ut pakken. Dersom en retur er utenfor angrefrist og varene er i salgbar stand vil du motta en tilgodelapp. Er varene utenfor angrefrist og ikke salgbare vil de bli sendt tilbake til deg.

En retur forutsetter at varen er ubrukt, i samme stand som da du mottok den. Varer som er pakket ut, montert i ramme eller har andre skader anses ikke å være i originalstand og kan derfor ikke returneres.

Ved forsinket levering har du som forbruker rett til å heve kjøpet, dersom du ikke godtar nytt leveringstidspunkt. Hvis du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinket levering, tilbakebetaler Artroom.no deg pengene innen 14 dager.

 

Betaling:

Du kan velge mellom tre ulike betalingsmåter:

– Faktura med 14 dagers betalingsfrist (mest vanlig) – I samarbeid med Lindorff
– Lindorff Delbetaling eller konto (du må søke om å opprette konto hos Lindorff)
– VISA / Mastercard/ Vips

Når du velger å betale med Lindorff Faktura mottar du faktura på mail når pakken sendes fra oss. Fakturaen forfaller normalt sett etter 14 dager. Du kan også velge å delbetale fakturaen. Faktura sendes til samme mailadresse som er lagt inn med bestillingen. Det er kun mulig å bestille til den adressen man står folkeregistert med og man må være fylt 18 år for å handle.

Når du betaler med VISA / Mastercard vil beløpet reserveres på kontoen din, og belastes først når vi sender deg pakken.

Spørsmål vedr. faktura og delbetaling:

Alle spørsmål vedr. faktura og delbetaling kan rettes til vår samarbeidspartner Lindorff via e-post bill@lindorff.no eller telefon 23 17 11 56. Lindorff tilbyr en webtjeneste bil.lindorff.no hvor du kan se status på dine betalinger, endre forfallsdato på din faktura, oppdatere opplysninger eller søke om delbetalingsavtale.

Levering:

Forventet leveringstid på standardbestilling er 2-4 dager fra du får ordrebekreftelse på mail, så lenge alle varer er på lager ved bestilling. Medgått tid til plukking og pakking kommer i tillegg før innlevering av forsendelsen til transportør. Ordre behandles og sendes ut mandag – fredag. Ordre lagt inn i helg og på helligdager behandles førstkommende vanlige arbeidsdag. Noe lenger behandlingstid må påberegnes i ferie- og salgsperioder. På en ordre der en eller flere varer er en forhåndsbestilling sendes hele ordren samlet når alle varer er på lager.

  • Hente i Postnor sine butikk/utleveringssted (79,-)
  • Få varene levert hjem (249,-)
    • Pakken kan spores og leveres hjem til deg. (Tidsvinduene varierer basert på leveringsadresse: 08:00–13:00, 13:00–17:00 eller 17:00–21:00)
    • Mottakeren varsles via sms eller e-post dagen før første mulige leveringstid. Mottakeren mottar da også en lenke til en side der leveringsalternativ kan velges.
  • Hente på lager i Holmestrand

Du kan også velge å hente bestillingen din selv på vårt lager i Holmestrand. Du vil motta en hentemelding på epost når bestillingen er klar til henting. Åpningstid for henting er mandag – fredag 09.00 – 15.00

Adresse: Ringveien 1, 3084 Holmestrand

Frist for henting av varer er 14 dager. Hvis du ikke har hentet ordren innen 14 dager, og ikke har informert oss om at du ønsker å benytte angreretten, returneres varene til lager mot et administrasjonsgebyr på 49,-.

Ønsker du å returnere en vare du har hentet, kan du levere den tilbake til oss på lageret innen 14 dager.

  • Uavhentede pakker
    Hvis du får en ny adresse eller har en midlertidig ettersending av posten, er det du som kunde som er ansvarlig for å opplyse om dette. Beskjed om endring av adresse eller annen informasjon som er avgjørende for forsendelsen sendes skriftlig til Artroom.no på mail til kundeservice@artroom.no
  • For pakker som ikke blir hentet forbeholder Artroom.no seg retten til å debitere en avgift på 199,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.

 

Retur av varer:

Ønsker du å returnere en vare, send en mail med ordrenummer til kundeservice@artroom.no så hjelper vi deg med det.

Returfrakt på 150,- trekkes fra tilbakebetalingsbeløpet

Angrerett
Du har 14 dager angrerett fra den dagen du henter / får levert pakken din. Dersom du ønsker å benytte deg av angreretten må du returnere varene eller gi oss skriftlig beskjed på kundeservice@artroom.no om at du vil benytte angreretten innen 14 dager fra du hentet ut pakken. Det er ikke nødvendig å sende angrerettskjemaet som du finner vedlagt i ordrebekreftelsen for å benytte angreretten. Dersom en ordre som sendes i retur er utenfor angrefrist sendes pakken tilbake til deg.

 

Forutsetninger
En retur forutsetter at varen er ubrukt, i samme stand som da du mottok den. Varer som er pakket ut, montert i ramme eller har andre skader anses ikke å være i originalstand og kan derfor ikke returneres.

Ved forsinket levering har du som forbruker rett til å heve kjøpet, dersom du ikke godtar nytt leveringstidspunkt. Hvis du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinket levering, tilbakebetaler Artroom.no deg pengene innen 14 dager.

 

Uavhentede pakker
For pakker som ikke blir hentet forbeholder ArtRoom seg retten til å debitere et uavhentet-gebyr på 199,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.

 

Forsinket levering
Ved forsinket levering har du som forbruker rett til å heve kjøpet, dersom du ikke godtar nytt leveringstidspunkt. Hvis du har forskuddsbetalt og vil heve kjøpet på grunn av forsinket levering, tilbakebetaler Artroom.no deg pengene innen 14 dager.

 

Når mottar jeg min tilbakebetaling?
Ved retur av varer vil du få tilbakebetalt varenes verdi innen 14 dager etter at vi har mottatt din returpakke. Du vil motta en epost når din retur er ferdig behandlet.

Beløpet tilbakebetales til deg innen 14 dager.

Ved retur av ordre som er bestilt med spesialfrakt, der utgående frakt skal tilbakebetales, vil kun standardfrakt på 59kr krediteres.

Hvis du har handlet varer ved spesielle tilbud som har et krav til kjøpsverdi for at rabattkoden skal være gyldig, må disse kravene være opprettholdt også etter retur. Det vil si at dersom du returnerer deler av en ordre og kravet ikke lenger opprettholdes, belaster vi deg for ordinær verdi på varene du beholder.

 

Hva gjør jeg med fakturaen ved retur?

Hvis du returnerer varer til oss har du tre alternativer for hvordan du håndterer din faktura:

  1. Du kan logge deg inn på din side hos Lindorff eller sende en epost og melde fra om at ordren har blitt sendt i retur til oss. Lindorff vil da sette betalingsfristen for din faktura på vent til returen er ferdigbehandlet.
  2. Merk deg forfallsdatoen på din faktura og følg med på at du mottar bekreftelse fra oss og Lindorff på epost om at din retur er ferdigbehandlet. Får du ikke bekreftelse før forfallsdato anbefaler vi deg å betale faktura slik at du unngår eventuelle purrebegyr. Du vil da få tilbakebetalt beløpet fra Lindorff 7-8 dager etter at din retur er behandlet hos oss.
  3. Du kan betale fakturaen, for så å få tilbakebetalt beløpet fra Lindorff ved returbehandling, for å slippe og følge med på forfallsdato.

Vi behandler normalt sett din retur 1-2 dager etter den ankommer vårt lager slik at du skal slippe å vente på tilbakebetaling eller oppdatering av din faktura.

Reklamasjon

Ved forbrukerkjøp er reklamasjonsfristen som utgangspunkt to år etter at kjøper mottok varen. Forbruker må gi beskjed om feil eller mangel på varen innen rimelig tid etter at hun eller han oppdaget eller burde ha oppdaget det. Reklamasjon gjelder dersom varen er levert med feil eller mangler, og ved unormalt rask slitasje. Slitasje som følge av vanlig bruk er ikke grunnlag for reklamasjon.

Dekor på produkter som paljetter, stener, print og lignende kan ved bruk og vask falme, løsne eller falle av. Dette anses ikke som grunnlag for reklamasjon. Behandle produktet med omtanke.

Hvis du ønsker å reklamere på en vare kjøpt hos oss ber vi deg sende et bilde av skaden og en kort beskrivelse av hva som har skjedd på mail til kundeservice@artroom.no. I denne mailen trenger vi fullt navn og ordrenummer. Artroom.no dekker fraktkostnader i forbindelse med reklamasjon, opptil 150,- på utgående frakt og 150,- for returfrakt, ved bruk av medfølgende returfraktlapp. Ta kontakt med oss for å få en ny returfraktlapp hvis du trenger dette. Vi har ikke mulighet til å sende varer inn til rammemaker, så ved reklamasjon gis ny vare, prisavslag eller penger tilbake, avhengig av saken.

Forøvrig følger Artroom.no forbrukertvistutvalgets avgjørelser.

Hvis det avtales prisavslag eller penger tilbake for varen skal dette skje innen 14 dager fra vi har mottatt varen med feil/mangel i retur.

 

Angret kjøp før du har mottatt varen

Frem til du mottar sendingsbekreftelse på epost kan du kansellere din ordre. Ønsker du å gjøre endringer på bestillingen legger du selv inn ny bestilling på varene du vil ha, og tar kontakt med oss slik at vi får kansellert din første bestilling.

Hvis du har ombestemt deg når pakken er sendt fra oss, må du likevel hente ut pakken på utleveringsstedet og sende den tilbake til oss, ettersom vi ikke har mulighet til å stoppe ferdigbehandlede ordrer.

Angrerettloven forplikter en aktiv handling fra deg på en slik måte at det ikke er noen tvil om at du benytter deg av din angrerett. Med en aktiv handling kan vi behandle saken på en rask og effektiv måte for begge parter. Dersom du ikke henter ut pakken og den går i retur til oss regnes den som uavhentet.

 

Uavhentede pakker

For pakker som ikke blir hentet forbeholder ArtRoom AS seg retten til å debitere en avgift på 199,- for de kostnader som ekspederingen har påført oss. Uavhentede pakker omfattes normalt ikke av angreretten.

Hvis du får en ny adresse eller har en midlertidig ettersending av posten, så er det du som kunde som står ansvarlig for å opplyse om dette. Beskjed om endring av adresse eller annen informasjon som er avgjørende for forsendelsen sendes skriftlig til ArtRoom AS på mail til kundeservice@artroom.no

 

Transportskader

Hvis pakken har blitt skadet under transport ber vi deg kontakte oss snarest slik at vi kan ta dette opp med vår transportør.

 

Personopplysninger

I sammenheng med din registrering og bestilling, godkjenner du at vi lagrer og bruker personopplysningene dine for å fullføre og yte den servicen du forventer deg av oss. Ifølge loven om personopplysninger har du rett til å ta del i den informasjonen som vi har registrert om deg og hvis du anser at opplysningene er feilaktige eller irrelevante, kan du be om en rettelse eller fjerning fra kunderegisteret vårt. Kontakt oss i så fall på mail kundeservice@artroom.no Vi forsikrer deg at vi ikke kommer til å selge eller gi noen personopplysninger til andre.

For å handle på artroom.no må du være over 18 år eller ha foreldres/foresattes tillatelse.

 

Priser

Alle priser vises inklusive moms og i norske kroner. Vi tar forbehold om trykkfeil, og har rett til fritt å endre prisene våre. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt som ikke skyldes feil får ikke tilbakevirkende kraft. Merk at tilbud gjelder så langt lageret rekker og innenfor de tidsrammer vi informerer om i vår markedsføring.

 

Feil i varebeholdning

Feil i varebeholdning kan forekomme. Vi forbeholder oss retten til å kansellere hele eller deler av en bestilling dersom produktet du har bestilt er utsolgt grunnet feil i varebeholdning/teknisk feil. Ved situasjoner hvor varer er utsolgt vil du bli opplyst om dette pr. epost, eventuelt sammen med informasjon om alternativer.

 

Produktopplysninger

Bildene vi bruker er illustrative og kan avvike fra varens faktiske utseende. Vi kan ikke garantere at fargene du ser på produktbildene gjengir de faktiske farger helt nøyaktig. Vi gjør alt vi kan for å gjengi farger så nøyaktig som mulig, men variasjoner kan forekomme. Ulike produkter med samme fargenavn kan ha forskjellige nyanser av farger uten at dette presiseres.

 

Force Majeure

Hvis ArtRoom blir utsatt for force majeure, det vil si hvis vi eller samarbeidspartnerne våre blir utsatt for krig, krigslignende hendelser, revolusjon, opprør, myndighetstiltak, streik, lockout, blokade, naturkatastrofe, brann, transportforstyrrelser, leveringsforbud eller lignende hendelser, har ArtRoom rett til å stoppe sine forpliktelser overfor kundene i opptil to måneder, og etter denne perioden har begge parter rett til å heve avtalen uten å måtte betale skadeerstatning.